Reiki oefeningen: hoe pas je reiki toe?

Door middel van hand oplegging kan je jezelf of de ontvanger genezen. Maar welke reiki oefeningen kan je dan toepassen?

Deze reiki oefeningen zijn voor jezelf en je kan dit op anderen toepassen. Ook zijn deze reiki oefeningen geschikt voor beginners.

Stap 1 reiki oefening

Je kan de oefening overal toepassen, ook kun je dit zittend of liggend doen. Sluit de ogen en concentreer je op jouw ademhaling. Voel hoe je in en uit ademt, doe dit enkele minuten achter elkaar.

Stap 2 reiki oefening

Wanneer je een regelmatige ademshalingritme hebt, dan zul je merken dat je je steeds meer ontspannen voelt. Ook kan je voelen waar de spanning zich heeft verzameld. Leg jouw handen op de plekken waar je de spanning voelt.

Stap 3 reiki oefening

Wanneer je de spanningsplekken hebt gevonden en jouw handen daar hebt neergelegd, focus je weer op jouw ademhaling en stel je eens voor dat jouw adem energie is. Deze energie stuur je door in de richting van jouw handen. Nu zul jij je ontspannen voelen op de plek waar de spanning was.

Stap 4 reiki oefening

Gaandeweg gaat jouw hele lichaam zich ontspannen voelen wanneer je dit overal op jouw lichaam toepast. Je kan door deze oefening gedachten krijgen over het verleden, hier hoef je niet op in te gaan. Voel je ontspannen en laat jouw handen een paar minuten op de zere plek liggen.

Stap 5 reiki oefening

Ga net zo lang door met energie overbrengen op de plekken waar jij de spanning voelt. Wanneer jouw hele lichaam zich ontspant, open dan jouw ogen. Rek je uit en adem diep in en uit.

Meer over reiki weten?

Deze reiki oefeningen waren maar een topje van de ijsberg. Er is nog meer goede informatie over reiki beschikbaar in dit prachtige e-book.

Reiki e-book is nu beschikbaar!

Plaats een reactie